تفاوت زوج درمانی و مشاوره ازدواج چیست؟
نوشته شده توسط : یک دوست

 

نوع سوم مشاوره ازدواج شامل درمان پس از ازدواج است که در آن زوج های طلاق که دارای فرزندان مشترک هستند برای حل اختلافات خود به دنبال کمک هستند. زوج هایی که در بحبوحه طلاق هستند متوجه می شوند که ازدواج درمانی در حین جدایی می تواند به آنها کمک کند تا هنگام مذاکره درباره مسائل بین فردی و حضانت فرزند، زمینه مشترکی پیدا کنند. در طول جلسات مشاوره ازدواج، شرکت کنندگان ممکن است مشکلات رابطه و همچنین احساسات، افکار و الگوهای رفتاری هر فرد را مورد بحث قرار دهند. مانند درمان فردی، بسیاری از زوج درمانگران روش ها یا تخصص های درمانی خاصی را ارائه می دهند. بسیاری از زوج ها به دنبال مشاوره ازدواج می روند، زیرا می خواهند روابط خود را تقویت کنند، مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشند، یا به چالش های معمولی در رابطه با حضور یک متخصص سلامت روان رسیدگی کنند.

شما و همسرتان باید بدون در نظر گرفتن سرزنش، پذیرفت که در رابطه با هم هستید. یکی دیگر از شاخص های مهم که نشان می دهد به ازدواج درمانی نیاز دارید این است که شما یا شریک زندگی تان به دیگری به عنوان «آدم بد» یا آنتاگونیست نگاه کنید. به طور کلی، انسان ها تمایل دارند ذهنیت «ما در برابر آنها» را اتخاذ کنند و دائماً خود را از دیگران متمایز می کنند. با این حال، اگر ازدواج شما با مشکل مواجه است، مشاوره درمانی ازدواج ممکن است تنها امید شما برای پیشرفت به عنوان یک زوج باشد.

نگاهی به زوج درمانی رفتاری

درمان شناختی-رفتاری زوج محور پاسخ های به کمک شریک زندگی را به مسائلی مانند PTSD، OCD یا سایر اختلالات روانی ارتقا می دهد. تکنیک هایی برای تقویت ارتباطات، تمرکز بر تجربیات مثبت، تعیین اهداف خاص زوج و انتخاب فعالیت های پاداش دهنده برای هر دو شریک آموزش می دهد. هدف غلبه بر مسائل مربوط به اعتماد، صمیمیت فیزیکی و نزدیکی عاطفی است. هر ایالتی از درمانگران ازدواج و خانواده می خواهد که مدارک تحصیلی پیشرفته و مجوز رسمی داشته باشند. درمانگران آینده نگر باید یک امتحان دولتی به رسمیت شناخته شده را پشت سر بگذارند تا مطمئن شوند که واجد شرایط ارائه خدمات مشاوره هستند.

زوج درمانی در مقابل مشاوره ازدواج: تفاوت چیست؟

شما با آنها از طریق داستان رابطه خود و شریک زندگی خود صحبت خواهید کرد. در اینجا در PositivePsychology.com، ما مجموعه گسترده ای از کاربرگ های không tính phí و اشتراک داریم که به طور خاص برای کمک به مشاوره زوجین طراحی شده اند. پرسیدن سوال و داشتن ارزیابی ها و پرسشنامه های کامل از سوی مراجع می تواند بینشی را هم برای درمانگر و هم برای افراد در رابطه فراهم کند. ارتباط یکی از جنبه های مهم زوج درمانی است و این کاربرگ را می توان به صورت جلسه ای انجام داد یا به عنوان تکلیف درسی تعیین کرد. زن و شوهر به صورت جداگانه می نویسند و مجله را در جلسه در حضور درمانگر به اشتراک می گذارند. نکات و نکات مربوط به ژورنال نویسی را می توان در مقاله ژورنال ذهن آگاهی ما یافت و برای زوج ها اقتباس شده است.

معمولاً مشاوره ازدواج شامل احساسات شدید، کمی گریه و احتمالاً برخی صداهای بلند شده است. درمانگر شما فضای امنی ایجاد می کند که در آن می توانید احساسات و نگرانی های خود را بیان کنید. آنها راه حل های عملی برای بهبود ارتباطات و تکنیک های حل مشکل شما در آینده ارائه خواهند داد. در نهایت، شما و شریک زندگیتان باید تمایل داشته باشید که مشاوره ازدواج را شروع کنید تا موثر واقع شود. اگر شریک زندگی شما مقاوم باشد، بسیاری از مشاوران ازدواج - حداقل در ابتدا - موافقت خواهند کرد که شرکای خود را به صورت جداگانه ببینند.
در صورت تمایل به مطالعه مقالات دیگر بر روی لینک سایت https://www.kianwebco.ir کلیک نمایید.

فقط به این دلیل که شما و شریک زندگیتان در عشق خود به فرزندانتان متحد هستید، لزوماً به این معنی نیست که در مورد فرزندپروری هر دوی شما همسو هستید. به عنوان مثال، شریک زندگی شما ممکن است وقتی صحبت از زندگی یک پسر یا دختر ۲۰ ساله در خانه یا درخواست کمک مالی می شود، سهل انگارانه باشد، در حالی که شما ممکن است بیشتر از نوع «پای خود را زمین بگذارید». زوج درمانی ممکن است تنها کاری باشد که برای مدت طولانی با هم انجام می دهند. این می تواند فرصتی برای گفتگو و غلبه بر مشکلات زناشویی باشد و آنها را تشویق کند که از همراهی یکدیگر لذت ببرند و دوباره احساس رمانتیک کنند. مشاوره ازدواج را به یکی از لیست های زیر اضافه کنید یا یک لیست جدید ایجاد کنید. دکتر بوفکا گفت که پزشکان مراقبت های اولیه و اعضای روحانی می توانند توصیه هایی ارائه دهند، زیرا آنها اغلب تجربه کار با درمانگران محلی را دارند.

رویکرد عملی

اساساً، برای زوج های متاهلی که مبارزات (غیرقابل اجتناب) پیش رو را پیش بینی کرده اند و می خواهند با موفقیت بر فراز و نشیب های رابطه سوار شوند، کار آماده سازی بسیار خوبی است. مشاوره ازدواج، که گاهی اوقات زوج درمانی یا مشاوره رابطه نامیده می شود، اندازه ای از روان درمانی کوتاه مدت است که به شما کمک می کند تا با مشکلات مختلف رابطه آشنا شوید. اگرچه زوج های متاهل کاندیدای اصلی مشاوره ازدواج هستند، زوج های مجردی که در روابط طولانی مدت قرار دارند و کسانی که قصد ازدواج دارند می توانند جلسات درمانی را مفید بدانند. اگر فکر کرده اید که آیا یک مشاور ازدواج می تواند به بهبود رابطه شما کمک کند، ممکن است اکنون زمان خوبی برای پیگیری زوج درمانی باشد. حتی اگر به طور کلی از ازدواج خود راضی هستید اما می خواهید روی یک جنبه از رابطه خود کار کنید - مانند ارتباطات بهتر - یادگیری مهارت های جدید می تواند یک شراکت سالم را تقویت کند. بلاک می گوید: «همانطور که در مورد درمان فردی وجود دارد، درمانگران ازدواج رویکردهای متفاوتی برای درمان زوج ها دارند.

مشکلات ارتباطی، رابطه جنسی، عصبانیت، حتی بیماری می تواند به مشکلات در ازدواج یا رابطه کمک کند. برای مدیریت درگیری ها و استرس، زوج ها گاهی به مشاوره ازدواج یا مشاوره زوجین برای کمک به بهبود رابطه مراجعه می کنند. او می گوید: «آنها به این فرآیند به عنوان دادگاه می نگرند و درمانگر را قاضی می دانند که امیدوار است شریک زندگی شان را صاف کند.» و تأکید می کند که این هدف از ازدواج درمانی نیست. درمان حضوری می تواند گران باشد و یافتن زمان در هر دو برنامه شلوغ شما می تواند چالش برانگیز باشد. درمان آنلاین یک راه حل انعطاف پذیر است که برای زوج هایی با مشاغل سخت یا گزینه های محدودی برای مراقبت از کودکان عالی است. ممکن است پس از چند جلسه به اهداف خود برسید یا تصمیم بگیرید که به صورت طولانی مدت به یک درمانگر مراجعه کنید.

مشاوران ازدواج در زمینه روان درمانی و سیستم های خانواده آموزش دیده اند و بر درک علائم مراجعان و نحوه تعامل آنها در ایجاد مشکلات در رابطه تمرکز می کنند. شرکت در زوج درمانی مزایای زیادی دارد، اما برخی از موقعیت ها با این رویکرد بهبود نمی یابند. به عنوان مثال، در موارد آزار خانگی که خشونت باعث ترس یکی از طرفین از دیگری می شود، زوج درمانی ممکن است کافی نباشد.
به منظور دریافت مقالات دیگر، بر روی https://www.kidlook.ir کلیک کنید.

هدف این است که به زوج ها کمک کنیم تا ناامنی های خود را درک کنند و واکنش های عاطفی خود را اصلاح کنند تا یک پیوند عاطفی ایمن ایجاد کنند. یافتن یک مشاور مفید در نزدیکی شما یک کار مهم است، اما اجازه ندهید این روند شما را دلسرد کند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید از خدمات چه کسی استفاده کنید، مصاحبه با چند درمانگر مفید است. این می تواند به سادگی یک تلفن điện thoại tư vấn یا به عمق یک جلسه آزمایشی باشد. مهم است که یک درمانگر پیدا کنید که شما و شریک زندگیتان راحت در مورد مشکلات بسیار حساس و بالقوه صمیمی در رابطه خود صحبت کنید.

سوالات دایره ای به مشتریان کمک می کند تا پویایی هایی را که در داخل رابطه رخ می دهد درک کنند. یک درمانگر زمانی از این تکنیک استفاده می کند که قوانین اساسی را تعیین می کند، روند و اهداف درمان را توضیح می دهد و چارچوبی برای شروع مشاوره ارائه می دهد. شناسایی الگوها می تواند به زوج ها کمک کند تا نحوه ارتباطشان با یکدیگر و چگونگی شروع رفتارهای مشکل ساز را درک کنند و سپس راه حل هایی برای تغییر الگوهای ناسازگار ایجاد کنند. مشاوره زوجین برای ترویج همدلی و درک متقابل، آموزش مذاکره به شرکا و تغییر تمرکز به سمت نقاط قوت رابطه کار می کند (لباو، 2014). برخی از روش های مشاوره زوجین ساختارمند و سفت و سخت هستند، در حالی که برخی دیگر روان تر و التقاطی هستند.

کنار آمدن با احساسات دشوار جنبه اساسی یک رابطه سالم است. این کاربرگ به افراد در یک رابطه کمک می کند تا با احساسات منفی شریک زندگی خود کنار بیایند و به آن پاسخ دهند و در تعارض به روشی مؤثر هدایت شوند. کار با زوج ها می تواند یک کار پیچیده و چالش برانگیز برای درمانگران و متخصصان سلامت باشد. آموزش ها، گواهینامه ها و فرصت های متنوعی برای یادگیری تکنیک های خاص و کسب تجربه وجود دارد که می تواند به روابط مشاوره کمک کند. بسیاری از زوج ها دریافته اند که مشاوره ازدواج در Thriveworks روابط آنها را بهبود می بخشد و می تواند با موفقیت به مسائل فوق رسیدگی کند.

وقتی به نظر می رسد که نمی توانید مشکلات را به تنهایی حل کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که از کمک بگیرید. مشاوران ازدواج ممکن است جلسات درمانی را با هر دو همسر برگزار کنند و یکی را به عنوان مشتری اصلی و دیگری را فقط گاهی اوقات، در حالی که درمانگر دیگری همسر دیگر را درمان می کند. تعداد فزاینده ای از درمانگران به زوج ها به صورت جفت مشاوره می دهند و درمانگران متاهل گاهی اوقات به صورت تیمی با هم کار می کنند. از لحاظ نظری، قرار است رابطه بین همدرمانگران به عنوان الگویی برای مراجعان آنها باشد. مشاوره ازدواج به صورت گروهی، که به طور فزاینده ای رایج می شود، برخی از مزایای مشابهی را که گروه درمانی به افراد ارائه می دهد، به مراجعان ارائه می دهد.





:: موضوعات مرتبط: مشاوره روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی , مرکز مشاوره , زوج درمانی , مشاوره ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: